^Pujar
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Destacats

Cerca...

Xarxes Socials

FacebookTwitter

Calendari

Març 2024
L M X J V S D
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

INICIAR SESSIÓ

Clipmetratges premiats

Clipmetratges premiats (XI PFMZ, març 2018)

CATEGORIA A: Cicle superior d'Educació Primària i Primer cicle d'ESO 

(1.300 euros)

TÍTOL

RESUM

Dóna-li una oportunitat al món!!

 

ESCOLA MESTRE JOSEP RONCERO I PALLARÈS

Freginals

 

 

Premi 400 euros

Davant les circumstàncies i situacions que veiem que es donen en el món actual, hem volgut parlar-ne a classe i entre tots buscar una idea senzilla que donés un missatge alt i clar respecte a la necessitat que en el nostre dia a dia hi ha moltes coses que volem que canvien per tal que el nostre planeta sigui un lloc de pau, respecte i oportunitats per a tothom.

Amb aquesta idea hem realitzat un vídeo on hem volgut mostrar les diferències entre un món en blanc i negre on no hi ha pau ni democràcia i en el que regna la tristesa i l’odi, i un altre món de colors on la concòrdia i la igualtat entre els éssers humans donen una oportunitat al món, d’aquí el títol del nostre vídeo. Ha estat una experiència de creació magnífica, on tots hem col•laborat solidàriament i ens hem sentit protagonistes. Més enllà del concurs en sí, amb l’elaboració d’aquest vídeo hem gaudit com mai. Només per aquest viatge ja ha valgut la pena!

 

 

Música per a la diversitat

 

INS VALL DEL MEDIONA

Sant Quintí de Mediona

 

 

Premi 300  euros


 

 

A la classe de música els vaig preguntar si els agradaria participar en un concurs envers als drets humans i davant la resposta afirmativa de tots ells, vam triar entre tots una cançó que representés el que sentíem quan parlàvem de drets humans. Com que em van dir que era una llàstima que la gran majoria de cançons no estaven adaptades per a un grup de persones, aquelles amb discapacitat auditiva, em van demanar si la podien cantar amb llenguatge de signes. Primer vam gravar el so i després les imatges expressant cada paraula amb llenguatge de signes. 

Llavors, els més implicats de l'altra classe van buscar frases sobre els drets humans i en van triar una, la que apareix al final. Crec que he aconseguit que siguin crítics amb el seu entorn i que vulguin o promoguin millorar les coses que creuen es fan malament. Han volgut aprendre un llenguatge diferent tan sols per poder-se dirigir o expressar-se amb d'altres persones que fins ara  no podien i, en aquest sentit, estic orgullosa de tots ells. 

 

Assemblea i Drets Humans

 

ESCOLA LA FALGUERA

Vilanova del Vallès 

 

 

Premi 300  euros

 

 

 

El vídeo que us presentem ha estat triat entre tota la classe de 6è B com una mostra del treball d'Assemblea que portem realitzant des de 5è. Vam començar treballant els Drets dels Infants i la Declaració Universal de Drets Humans (OHCHR) i vam decidir treballar-ho de manera pràctica a l'aula a partir de la creació d'un sistema que ens representés a tots i a totes. Des de la classe de 6è, volem que tots els nens i nenes tinguin veu i vot en totes les decisions que els afecten i que coneguin els seus drets i deures fonamentals. A més d'aquests objectius principals, volem que l'Assemblea pugui treballar des de l'autogestió, l'autocontrol i l'autoavaluació entre iguals i contribuir a fer el món una mica més just.

El contingut del vídeo mostra breument quines són les passes principals per crear una Assemblea i com les podem relacionar amb els Drets Humans. L'any passat vam dur a terme aquesta experiència i aquest any s'hi han sumat les classes de 4t i 5è. Creiem que ha estat un èxit que ens ha beneficiat a tots i voldríem aprofitar aquesta oportunitat perquè totes les escoles que vulguin, puguin crear la seva pròpia Assemblea. En conclusió, aquest clipmetratge vol donar a conèixer el sistema de treball que hem ideat a la nostra escola entre tots i totes. Creiem que és la millor forma de treballar els valors positius que aquesta societat necessita.

 

Els drets de les dones

 

INS CRISTÒFOL DESPUIG

Tortosa

 

 

Premi 300  euros

Alumnes de l'institut Cristòfol Despuig de primer d'ESO defensen la igualtat de la dona, reconeguda en l'article primer dels Drets Humans: Tots els éssers humans neixen lliures i iguals en dignitat i en drets.

 

CATEGORIA B: Segon cicle d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius

(3.000 euros)

TITOL

RESUM

Aprendre amb valor

 

INS TERRA ALTA

Gandesa

 

 

Premi 400 euros


 

 

L’educació constitueix el mètode fonamental del progrés. Quan un docent desplega les seves estratègies pedagògiques, no només educa a un individu, sinó que contribueix a la conformació d’una vida social més justa. Per això, cal entendre l’educació des del sentit de l’experiència, és a dir, des del viu intercanvi en un entorn físic i social, no només des de l’habilitat memorística individual. Ensenyar i aprendre són accions, no teories. S’aprèn per experiència, per tant, el docent ha d’afavorir al màxim el disseny d’experiències reals per als estudiants. Experiències que suposin, a la vegada, la resolució de problemes reals. L’objectiu de l’educació es trobaria així en el propi procés, estretament implicat en el propi procés de viure. Això, per tant, suposa involucrar l’acció educativa en l’àmbit dels processos socials, és a dir, en el bell mig de la comunitat democràtica. És per això que us fem visible una de les classes de l’àmbit de la filosofia, la cultura i valors ètics, tot fent metàfora del que entenem per una educació amb valor. Proposem trencar amb l’antic esquema d’aula que aliena a un grup d’individus d’una mateixa edat. Si volem que les aules puguin obrir un espai democràtic, caldrà mesclar nivells i afavorir un aprenentatge realment plural. El diàleg per la cultura de la pau, els drets humans, la formació de ciutadans responsables, la tolerància, la igualtat…necessita passar del paper a l’acció. Amb aquesta proposta pedagògica aconseguim que grans i petits facin equip, que els grans abandonin els seus estereotips per acompanyar als petits, que els petits prenguin més partit, que l’educació sigui realment una cosa de totes i tots, que l’institut no sigui un conjunt d’aules, sinó una gran família que troba el moment per escoltar-se, fer autocrítica, noves propostes, engegar projectes i acompanyar-se. Sempre junts i plurals.

 

Sense etiqueta

 

INSTITUT DE FLIX

Flix

 

 

Premi  400 euros


 

 

El curtmetratge que hem decidit realitzar es basa en el dret a la llibertat sexual, on es mostra la por al menyspreu, la vergonya, la inseguretat i la tensió en la que viu part de la societat. Actualment, la societat està tancada a les diferents orientacions sexuals existents. Contra això, aquestes persones lluiten dia a dia per l'acceptació de la seva situació dins la societat. Els objectius que ens hem marcat a l'hora de realitzar el nostre curtmetratge són: - Conscienciar de la igualtat de les persones, independentment de l'orientació sexual de cadascuna. Ajudar a les persones a mostrar-se tal i com són, sense prejudicis ni barreres que els impedeixin actuar lliurement.

Mitjançant aquest curt hem volgut plasmar la llibertat sexual dins d'una família amb una visió poc oberta i amb pocs coneixements en la matèria, amb un final on es demostra que l'amor i els sentiments s'obren camí per moltes barreres que es puguin posar. 

 

Sense sortida

 

INSTITUT CAPARRELLA

Lleida

 

 

Premi  400 euros

 

 

Les nostres motivacions per presentar-nos en aquest concurs es recullen en l’apartat “La millora de les relacions humanes, la dignitat de totes les persones i els drets humans”. Per això el contingut del nostre vídeo serà el bullying, concretament l’assetjament escolar. Segons diferents estudis de bullying.cat, el nombre de casos de bullying sempre hi és present en els països estudiats. És difícil donar dades concretes, però en base a diferents qüestionaris i informes realitzats, el bullying, majoritariament, coincideix amb el rang d’edat entre 11 i 14 anys, entre classe i classe, i al pati. Avui en dia s’observa una lleugera disminució del bullying, i un augment del ciberbullying “tradicional”, tot i que per desgràcia es un fenòmen molt present. Els objectius del nostre curtmetratge son crear una campanya de sensibilització social per causar una sensibilització en les persones i concienciar-les sobre l’acòs escolar i els seus efectes, fer-les sentir com si ho estiguessin patir, per donar-se compte del que està passant.

Referències:

https://www.youtube.com/watch?v=eT3yW12KYlQ

http://bullying.cat/      

 

Obrim els ulls!

 

INS LES PLANES

Santa Bàrbara

 

 

Premi  300 euros

“Obrim els ulls!” és un clip-metratge creat i dirigit per alumnes de 4t d’ESO que vol conscienciar a la gent del que són els Drets Humans i el que realment passa. Utilitzem la metàfora d’obrir els ulls com a una forma d’expressió per a veure la realitat de la societat mundial.

Està protagonitzat per persones de diferents edats, diferents sexes, diferents cultures i ideologies per a representar la pluralitat de la societat mundial. Hem intentat implicar els diferents membres de l’institut tant alumnes com personal laboral i professors. El que nosaltres pretenem com el títol del clip-metratge mostra, és obrir els ulls a tothom davant la crua realitat.

 

 

El mur dels drets humans

 

INS JOAQUÍN BAU

Tortosa

 

 

Premi  300 euros

Per celebrar el dia dels drets humans, des del departament d’arts plàstiques vam pensar de treballar-los mitjançant una intervenció artística al mur del pati de l’institut.  L’activitat consistia a respondre, des del mòbil, una enquesta a partir de l’aplicació www.mentimeter.com, triant tres paraules d’una llista. Aquestes paraules feien referència i eren un resum dels articles de la Declaració Universal dels Drets Humans: JUSTÍCIA, PAU, LLIBERTAT, IGUALTAT, HABITATGE, PROTECCIÓ, EDUCACIÓ, PROGRÉS, EXPRESSIÓ, INTIMITAT, CIRCULACIÓ, FAMÍLIA, CULTURA, PENSAMENT, DIGNITAT, RESPECTE, PERTINENÇA, SEGURETAT, ASIL, OPINIÓ, VIDA, RELIGIÓ, INNOCÈNCIA, ELECCIÓ, TREBALL, DESCANS.

El resultat visual de l’enquesta era un núvol de paraules, on la paraula més votada anava augmentant de mesura. Primer es va proposar que els alumnes a les hores de tutoria poguessin realitzar el seu vot, a partir de l’explicació per part del tutor/a de l’activitat i debat a l’aula de les la llista de paraules, però finalment l’activitat es va convertir en un projecte, on tothom hi va poder participar, ja que el vot també es va fer extensiu a professors, pares i personal no docent del centre. Els alumnes del batxillerat d’arts plàstiques, van adaptar la imatge resultant, pintant-la al mur de l’institut, un mur que a partir d’ara es dirà el mur dels drets humans i que anirà acollint diverses intervencions relacionades amb el tema.

 

Women are equal

 

INS SÒL-DE-RIU

Alcanar

 

 

Premi  300 euros

Aquest clipmetratge és una animació realitzada amb Scratch. En aquest vídeo volem demostrar la discriminació de gènere que hi existeix al món en general, però en específic en un institut. El que ens va motivar a fer aquest vídeo és que les creadores som les dues noies i durant tota la vida hem sentit comentaris que ofenen. D’aquesta forma esperem contribuir un poquet amb la lluita per la igualtat de gèneres. Hi podem veure la vida d’una noia, a la qual, no la deixen participar en segons quines activitats pel fet de ser del gènere femení. També es pot observar com li fan comentaris ofensius per la seva forma de vestir o pel seu pensament.

 

Igualtats d’oportunitats en el mercat laboral

 

INSTITUT DE L'EBRE

Tortosa 

 

 

Premi  300 euros

Aquest grup, vam decidir fer aquest curtmetratge, perquè moltes de les persones que pertanyen al col•lectiu amb diversitat, solen ser discriminades a l’hora de buscar una feina. Al món hi ha almenys 650 milions de persones amb discapacitat. Generalment són els més pobres entre els pobres. La seva estigmatització són freqüents en totes les societats.    

Les persones amb capacitats diferents no només es troben amb dificultats per la seva naturalesa, sinó que a nivell general el mercat laboral és cada vegada més exigent i només hi ha vacants d’ocupacions que requereixen una especialització tècnica massa elevada per a la població en general.      La majoria d’aquest col•lectiu, no treballa per la falta d’oportunitats. Encara són desconegudes les persones amb discapacitat, la majoria de la ciutadania veu les discapacitats però no coneix les seves capacitats, perquè els manca molta informació sobre elles. Sense cap dubte falta potenciar més ajudes per part d l’Administració, perquè es faciliti a empreses, la contractació de persones amb discapacitats però amb moltes capacitats. Amb l’esforç de tots aconseguirem que cada vegada més persones amb discapacitat aconsegueixin l’autonomia i la independència per viure la seva pròpia vida. La pitjor discapacitats es no adonar-nos-en de que tots som iguals i que tots mereixem les mateixes oportunitats. Si tots ens tractarem amb igualtat, no hi hauria discapacitat, la discapacitat no és incapacitat.

 

Realitat o Ficció?

 

INSTITUT DE L'EBRE

Tortosa 

 

 

Premi  300 euros

Aquest curtmetratge intenta ser un homenatge al recorregut que realitzen milers de persones en la seva fugida de l’horror i la violència. I és que moltes d'aquestes persones abandonen els seus països d’origen a causa de conflictes bèl•lics. Síria, Ucraïna, Líbia, Iraq, Afganistan... I, emparant-se en el seu dret d’asil, busquen refugi en altres països per tenir una vida més digna, on les seves necessitats puguin estar cobertes. Pensem que la societat invisibilitza el trajecte i nosaltres desconeixem els entrebancs que es troben.

Aquest vídeo suposa el nostre petit gra de sorra en la visualització d’una realitat amagada. Ens ha servit per empatitzar amb persones que, com nosaltres, poden veure d’un dia per l’altre i, sense saber ben bé com ha succeït, que la seva vida ha canviat. Aquest tipus de somnis no haurien de fer-se mai realitat

(Quatre alumnes de 2n d'Integració Social, Joel, Ainoha, Nerea, Isaac)

 

Educació per als drets humans

 

COL·LEGI DIOCESÀ SAGRADA FAMÍLIA

Tortosa

 

 

Premi  300 euros

El vídeo mostra de manera senzilla però efectista com els Drets Humans són alterats de forma brutal en les guerres i com la llavor de la Pau és l’educació.

Si la guerra produeix morts, violacions, destrucció, analfabetisme... l’educació de la joventut en els valors que representen els Drets Humans universals ens donen l’esperança d’evitar nous conflictes generadors d’odi.

Aquest vídeo és a més el resum d’un projecte que tots els alumnes del Col•legi Sagrada Família de Tortosa fan a 4t d’ESO dins de la matèria de ciències socials.

En el moment de tractar la Segona Guerra Mundial els apropem a la Shoah o Holocaust amb la lectura d’un gran llibre. Es tracta del còmic MAUS d’Art Spiegelman. Sabem que els alumnes tenen un coneixement epidèrmic d’aquest fet històric, gràcies a grans pel•lícules, però la lectura d’aquesta novel•la gràfica, guanyadora del Púlitzer de 1992, els dona una visió més intima del dolor que podem arribar a generar els humans a altres iguals.

En el vídeo s’observa com diversos alumnes llegeixen el còmic en els passadissos i així sembrem en les seves ànimes els valors dels Drets Humans.

 

CATEGORIA D: Entitats Juvenils

(700 euros)

TITOL

RESUM

Drets en cadena

 

ESCOLA D’EDUCACIÓ ESPECIAL XALOC

Sabadell

 

 

Premi 400 euros


 

 

Des de la l'escola d'educació especial Xaloc, els alumnes de 2n i 3r de PFI vam decidir participar en aquet projecte com a eina  d'aprenentatge dins d'aquet crèdit. Després de visualitzar el curtmetratge " cadena de favors" , varen fer una recerca sobre "Els Drets Humans", dels quals vam treballar aquells que més els identificaven en el seu quotidià. El resultat del vídeo realitzat és fruit del treball previ, que té com a objectiu conscienciar els alumnes de la realitat social existent i del dret  universal que hauria de tenir tota persona. Gràcies aquet treball  han pogut empatitzar com a eina per créixer personalment.

 

 

DRET AL TREBALL

 

CEE VERGE DE LA CINTA / FUNDACIÓ MERCÈ PLA

Campredó (Tortosa)

 

 

Premi 300 euros

Aquest curt és una reivindicació del dret que tenim les persones amb discapacitat intel·lectual al TREBALL. Això també implica que tenim dret a rebre una formació adaptada a les nostres necessitats, és a dir, que ens faciliti els suports necessaris per accedir al coneixement. D’aquesta manera podrem tenir les mateixes oportunitats d’accés al treball que qualsevol altra persona, tot i que amb això no n’hi ha prou. A més a més, ens fa falta una implicació i una sensibilitat molt més gran per part de tots els qui formem la societat. Nosaltres també formem part d’aquesta societat i farem el que faci falta per tal de construir entre tots un mon més just. El treball és un dret fonamental per poder rebre un salari que ens permeti viure dignament. Sabem que les empreses de més de 50 treballadors han de contractar un 2% de persones amb discapacitat. Actualment, no s’estan portant controls per fer complir aquesta llei. Necessitem d’aquesta consciència per tal de poder créixer com a persones gràcies al treball i a les relacions que genera. Per fer possible entre tots una inclusió laboral real, hem escollit un lema que pensem que representa les necessitats actuals que tenim: LA TEVA FE I LES MEVES MANS.

 

 

Comparteix l'article

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Copyright © 2013. ASSOCIACIÓ D’AMIGUES I AMICS DE LA UNESCO DE TORTOSA